Tuesday 17 January 2012

keranamu !

       huhahuhahuha. . *gua semput ni baru lepas main kejar2 dengan adik gua,ish terok btol adik gua tu macam budak umur 5 tahun,beliau seorang murid di tadika tnb kelas 5 tahun, orait gua bangang. Jadi kite teroskan agenda kita,setelah lame gua mencari idea gua, rupe rupenye,idea gua menyorok di bawah tudung saji di dapur rumah gua,apehal selame ni gua tak sedar yang beliau merujuk kepada idea gua telah menyorok di situ? orait kite lupekan sebentar cerite pengembaraan mencari idea gua tu . Jadi ape tajuk panas yang gua nak sampaikan untuk bacaan lu orang semua? sebenarnye gua punye story tade la hot mane,cume gua nak mengetengahkan topik kasih antara manusia, so lu orang dah dapat rase bahangnye?lu orang dah bole rase yang lu orang akan terase? hah. . .  ok, gua taknak menjadikan darah gemuruh lu orang bergerak dengan lebih kencang,jadi gua nak menyampaikan topik tentang kasih seorang kekasih, sebenarnye gua sampai sekarang tak dapat mengenal pasti cinta tu ape???? cinta tu wujud ke? kalau wujud mane beliau? meh gua slow talk dengan beliau, orait disamping mengejar cita cita sesetengah manusia mengejar cinta,mereka berpusu pusu mendapatkan cinta mereka yang entah mereka sendiri tidak pasti,mereka ibarat memperjudikan perasaan mereka, jadi setiap manusia yang mengejar cinta ni selalunye mereka mengejarkan nama mereka,contoh lelaki ,mereka akan mengejar perempuan lawa semata mata nak menunjuk kepade rakan rakan mereka untuk menyatakan yg beliau tu seorang yg berbakat dalam mengorat,jadi gua tertanye tanye,kenape perlu begitu? kalau perempuan pun same jugak sebenarnye,jadi gua membuat satu perbincangan dalam hati gua, *pehh gua dengan hati mengadakan mesyuarat, jadi gua masih tak dapat konklusinye,memangla pancaindera manusia itu mahukan yang cantik,tetapi pada asasnye ia perlu bermula daripada niat, niat kite perlu betol dalam berpasangan,kerana gua sendiri berpengalaman dalam berpasangan ni,malah gua sendiri sering tersilap dalam berpasangan dan kesilapan itu bermula daripada gua, that's why experience is the best teacher, jadi gua apehal pulak tetibe menggunakan bahase dunia ni?gua nak menunjuk nunjuk macam mat rempit buat wheelie depan gadis2 ke? bukan gua cume tak reti nak translate dalam bahasa lingua franca di malaysia, jadi gua cuma nak sampaikan bahawa lu orang perlulah ambil mase untuk mengenal hati seorang wanita dan seorang lelaki,mana ada cinta yg tetibe je boleh bertaut dalam mase 1 hari 2 hari 3 hari . . . sekrang ni takde maknenye cinta pandang pertama la bagai, kau ade pelajaran,kau ade kerje tetap,kau ade agama tetap dan mengamalkannye,kau ade budi bahase, kau boleh la pikir lebih jauh tentang cinta,kalau kau bercinta . jadi sebenarnye lu orang akan menyesal bila gua cakap yg sebenrnye gua tengah tido mase post blog ni . . . . zzzzZZZZzZz. .

1 comment:

  1. yer betul..betul..
    kalau bercinta/bercouple semata-mata nak tunjuk pada orang, yg kita pasangan sama padan sama cocok... tak payahlah.. membazir masa dan tenaga jer bercouple.. kenapa? mesti break bila jumpa lagi cantik...

    ReplyDelete