Monday 2 January 2012

apehal????

            Cantek setelah lame gua menanti kehadiran idea gua yang lame menyembunyikan diri di belakang antara celah celah sel otak gua akhirnya, blink!!!! tadaaaa. . gua tetibe ade sederhana banyaknye topik yang gua nak bangkitkan di dalam blog gua, kalau blog lu orang gua tak tahu pulak la ape topiknye kan, gua punye topik ni takde kene mengene dengan jiran jiran atau saudara mara korang yang mendapat keputusan cemerlang dalam PMR atau pada masa dahulu pada era 70 ke 80 an dikenali sebagai SRP gua pun tak tahu ape relevannye kerajaan korang menukar sisitem pelajaran Malaysia ni, jadi gua ingin membangkitkan satu isu yang boleh menimbulkan sedikit pertanyaan dan mungkin terjadi konflik, orait gua nak cerite panjang, jadi korang mesti suruh gua pendekkan kan? hah kalau pendekkan dah tak jadi cerite dah . hahhh!! ngeh, jadi korang mesti selalu dengar atau terbace rakan korang cakap macam ni, ape gune kaye tapi takde budi bahase baik kaye dengan akhlak, jadi ape yang gua nak ulas kat sini kaye dengan akhlak bole beli makanan tak??? kalau cakap ye,mehh gua pijak tengkuk korang sikit tengok ape jadi, jadi gua taknak menyakitkan fizikal korang jadi gua nak nyatakan kat sini,dalam era pascamodenisme ini wang ringgit sesuatu perkare yg penting untuk kite survive di dunia yang nyata ini, jadi gua syorkan kepade orang yg kaye dengan akhlak seeloknye seimbangkan sekali dengan harta atau duit, kerana gua nak nyatakan kat sini bahawa kalau korang kaye dengan akhlak,then korang pegi kedai makan,then acik tu tanye adik ade ape dik? korang jawab saye ade akhlak cik, acik tu mesti mencarut lebih kurang 3 jam sebelum dia menerajang korang sehingga menyebabkan korang hilang ingtan 6 jam, jadi gua bukan la nak cakap akhlak tu tak penting,penting sangat,tapi ianye perlu seiring dengan dunia moden hari ini. .  natijahnye,gua bukan nak membangkitkan isu sensitiviti sesame manusia yg seiring mengutarakan pendapat yg bercanggah pendapat sesame sendiri, tapi gua tak kisah lu orang nak komen ape,gua sentiase terimr orait,jadi jangan kusutkan fikiran korang,mehh minum2 sikit. . hah ye kak nak minum air ape? *gua terbawak2 drpd tempat keje. . ngeh! lepas ni gua tulis senonoh sket.

No comments:

Post a Comment