Sunday 29 January 2012

berkait-kait

                    orait orait . . . gua disini tetibe ade idea yang nak di curahkan bagi mengisi masa lapang gua sementara tiba waktu kerje gua,gua sekarang dah tuka profesion daripada pelayan disebuah restoran membe bapak gua kepada staff secret recipe buat buat air. ok ,ape kene mengene gua tukar kerje dengan tajuk yang gua nak ceritekan ni? adekah ade kene mengene dengan hari kiamat? hah tengok gua dapat rasekan lu orang yang membace dah mula cuak dengan topik gua kan?



                Jadi , ape yang gua nak sampaikan ialah manusia yang suka sangat cerite pasal mati, kalau lu orang biase dengan ayat2 ni di wall fb lu orang sila komen, 'aku rase lebih baik aku mati,semua tak sayang aku,pening2 dgn masalah,kene tinggal awek/pakwe' pehhh,gua nak katekan kejadahnye mati? gua cuma nak pesan nak mati bole lu dah banyak sangat ke amalan dah buatkan?gua ni bukan la baik bebenor pun,cuma gua still berfikiran waras, cube la fikir sejenak hidup lu orang yang bermasalah dengan orang yang lebih bermasalah, kalau lu orang cerite pasal nak terjun bangunan tingkat 198,tetibe ade orang gile kat sebelah korang,gua rase orang gile tu mesti bagi nasihat kat lu orang. sebab lu orang lebih gile daripada beliau.




                 Selain itu, gua bukan la menghine ataupun mengate tapi gua tak gemar betol kalau masyarakat yang menyebabkan gua berkata masyaallah perangainye, perangai macam mane tu? macam macam la . . banyak gua nak cerite tapi tula gua tetibe takde idea pulak kan,kalau nak tunggu idea gua,gua rase u orang dah sempat kawen ade anak la gua rase idea gua baru ade.ye ark???ngeh! tapi tula gua ni bile idea sampai setengah2 mahu mengarut je. jadi sebelum gua mengarut lebih lanjut dan membuatkan korang mencarut lebih baik gua tutupkan perbicaraan ni,amboi dah macam mahkamah pulak,hah sudah2 . . jadi gua mintak kalau u orang ade idea atau tajuk atau perkare yang boleh gua kupaskan gune telinge gua,sila sila lah . . bagitahu ye . assalamualaikum . . .

2 comments:

  1. blog kau ni best. tapi lagi best kalau letak la gambar sikit. apa guna jadi hensem ?

    ReplyDelete
  2. tetibe gua malu dan penyopan orangnye, nanti gua belanje kentucky fried chicken ye . terima kasih atas kritikan tersebut

    ReplyDelete