Tuesday 20 December 2011

Tak Paham la Gua!

            orait , gua mulakan bicara gua ni dengan basmalah tapi dalam keadaan lesu, korang jangan nak lesu sangatlah, gua inginkan membentangkan sedikit isu yang baru hangat diperbincangkan antara gua dan parents gua, ni ade gak kene mengene dengan kerje ni, so korang mesti tertanye tanye adakah gua ingin mengarut dan cuba memanipulasikan cerite doraemon kan? salah sama sekali tekaan korang,gua cuba menceritakan topik yang tepat dan sahih, harini member gua ajak gua pegi searching keje, *amboi ayat, gua pun bawak beliau ke setia alam di mana kita tidak boleh memilih sangat, jadi gua rase gua dah apply dekat 6 kerje, tapi gua baru je dapat 1 tadi je baru call, so gua membincangkan dgn parents gua,pehh boleh tahan gak isu ni dibahaskan macam dalam mahkamah,tapi gua punye situasi ni ibarat saksi,saksi ni hanye bersuare apabila di tanye,gua lebih suke mendiamkan diri drpd bercakap. parents gua,suruh gua keje dengan kawan mereka,gua setuju tapi gua tak paham! apesal kene naik dorang same2,ape salahnye gua ride sendiri motor gua,gua pun memang dah ade lesen,itulah gunenye lesen,isu yg gua nak bangkang sekarang gua nak pegi kerje sendiri! kalau naik kerete same2,tu dah macam pergi sekolah,tapi gua pergi sekolah pun naik motor sebenarnye, gua tadi punye penat cari keje yg gua nak,gua tadi baru je dapat,ibarat org mengantuk disorongkan bantal,macam tulah gua rase bile gua dapat keje tu kat setia alam,so gua nak bincang elok2 la,sekalinye parents gua bangkang sekeras kerasnye,pehh tu dah ibarat macam org sorongkan bantal lepas tu korg nak baring bantal tu disentap,hah ape yg korg rase tulah yg gua rase,jadi gua cube tenangkan diri,gua,gua ingat kalau keje dengan kawan parents gua,tu mereka bolehla bertimbang rase dengan memberi gua ride sendiri,sekalinye,huh! gua diam gak,so gua ikot jela,lepas tu parents gua mengarut entah tibe2 setan atas pintu la,kalau masuk rumah tak bagi salam,ape kene mengene dengan isu kerje ni ma! peh,tak bagi cakap tak bagi,gua tahulah gua tak melawan pun,lepas tu cakap gua tak bersyukur,parents gua dulu hidup susah nak cari part time pun susah ,kat sini gua nak cakap kat mereka, merujuk kpd parents gua,tak bersyukur ke,dah dapat anak mcm gua,nak dibandingkan dengan anak org lain yg lagi terok gua tak bermaksudkan korg,gua selame ni dengar cakap parents gua,ape yg dorg cakap aku ikot,cuma bagila gua freedom sikit! dah habis spm pun kan! sebelum spm gua tension ! lepas spm pun gua tension! cukup bulan gua bole kene high pressure macam ni,pehh agak2 la gua nak tipukan,hahaha aduhai,kali ni gua punye topik emosi banyak la, jadi selepas satu jam mereka berbahas dengan gua,gua mengangguk,last sekali gua fed up,gua cakap cukup la tu,jom kite solat marah2 pun tak gune kang gua lari rumah baru tahu,sekali gua tanamkan niat dalam hati gua akan laksanakan niat tu! tapi belom niat lagi,sebab gua masih memelihara kewarasan akal gua,jadi gua pun sekarang tak tahu nak buat ape,gua relax jela,wooowooooo. . . .

No comments:

Post a Comment