Wednesday 14 December 2011

Kerje yang cari gua!

  •              Bila dah lepas spm ni memang banyak dugaannye lebih lebih lagi dugaan terhadap emosi kita yang sentiasa memberontak menginginkan keseronokkan diluar batasan (ayat taknak kalah). Jadi sebagai langkah berhati hati gua memulakan hari gua dengan menghidupkan suasana gembira dalam diri gua dengan mendengar lagu kanak kanak seperti twinkle twinkle little star tapi dalam pelbagai versi antaranya versi remix dan reggae. Jadi setelah puas mendengar lagu yang mengarut tu gua menghaabiskan pagi gua dengan bermain game dan bermuka buku,sambil menikmati sepinggan sarapan seperti biskut julies,cis entah ape rasenye bile sekali tu gua makan biskutnye dah lemau. Seperti rakan rakan gua yg lain mereka mempunyai visi dan misi, mereka telah mengatur strategi untuk mengelakkan kebosanan melampau dengan mencari pekerjaan sambil mengisi poket mereka dengan duit beratus ratus malah ade yg ribu (eleh tu pun berape ribu je ) jadi gua taknak sembang kencang seperti sesetengah sahabat korang yg cerite berapi api di kedai kopi yg menyatakan beliau kerje di pasaraya terdekat dengan mendapat gaji lebih dua ribu itu semua bidaah kata kau! Justeru,gua cuba menggamitkan suasana harmoni dalam diri gua dengan menyertai beberape syarikat catering untuk mengisi masa lapang gua pada hujung minggu,gaji dia korang toksah cakap la,memang lebih daripada gaji manager,lebih kecik maksud gua ye tuan tuan dan puan puan,sila ambil perhatian ye. kerje tak susah mana penat tak usah cerite tapi keseronokkan yang diambil kire, gua kerje relax je,makan dapat makan,kawan kerje ok,relax seronok apa yang gua nak lagi selain sebuah rumah banglo 19.8 tingkat dan sebuah kereta bentley spider,yaaa! sudah pasti gua mahukan hidup gua diberkati dan keseronokkan dapat dikecapi. Kerje yang gua lakukan sudah semestinye halal disisi islam,bukan sahaja disisi malah didepan dan belakang. Gua tak la berape lame sangat berkecimpung dalam arena catering ni tapi,tula gua nak cakap,gua tak cari pun kerje tu,kerje tu yang cari gua,pehhh . . gua kadang kadang berase aneh juge. Tapi kita hiraukan sebentar keanehan yang gua alami,kita go through kepada masalah yang gua hadapi,sudah semestinye apabile kita bekeje dengan orang ramai yg sebagai customer ni,perangainye berbeza beza,yang gua nak cakap gua panas hati bile ade customer yang acah2 VIP mengarah gua itu ini,gua kadang2 terlintas didalam hati adakah orang ni mahukan pelempang gua yang boleh menyebabkan hidungnye senget selame 8jam 39minit 48saat, betol!!! gua mana penah cakap betol, jadi gua biarkan je customer tu dengan menyuruh rakan gua yang melayan beliau. kerje gua bukan lama sangat pun adalah dalam beberape jam,kalau ikot marikh dalam 8jam satu saat,kalau bumi,8jam je, Jadi,gua tak mahu kusutkan pembace gua dengan cube mencari fakta sebenar angka2 yang gua telah nyatakan,gua pun setelah berseronok bekerja,gua pulang dengan mengambil gaji siap2 simpan dalam poket,takot karang member gua ajak belanje, Jadi,gua nak nasihatkan korang apabile bosan cepat2 lah korang mencari alternatif supaya kebosanan korang dinyahkan,jangan jadi macam gua arini gua telah beberape kali cube bersembang dengan kaki gua,malah gua juge bercakap dengan semut semut yang berjalan di katil gua,pehhhh. . aneh betol gua ni kekadang . .  jadi selamat menghabiskan cuti korang yang membosankan ni,gua tahu korang bosan kan kan kan,jadi kalau ape2 contact2 je gua,gua sentiase available untuk bergerak kemane mane bile bile mase.

No comments:

Post a Comment