Thursday 8 December 2011

Keboringan Selepas bergelar calon SPM.

                  Setelah lama gua menyepi,ala menyepi gua tu bape lame la sgt kan,tapi lame la untuk org yg macam gua selalu update status selang sehari atau beberapa hari, orait,kali gua bukan nak bincang pasal tabligh ke,agama ke,politik mahupun gosip yang kian melular dalam kalangan artis dalam dan luar negare dan topik kali ni jugak gua takde maknenye der nak kaitkan dengan pergaduhan jiran sebelah rumah korang ataupun keruntuhan akhlak remaja pada hari ni, gua cuma nak menerangkan atau menceritekan kehidupan gua selepas tamat je menjawab paper seni 2 SPM, kalau sebelum SPM gua sengsara nak bace buku lepas SPM gua sengsara kerana huru hara mencari kerja, ape der??? gua demand?gua memilih? takdenye,gua kalau isi borang kerje gua mintak gaji sikit je tak lebih pun ringgit malaysia sepuluh ribu, gua mintak bawah lagi, gua tulis kat situ ringgit malaysia sembilan ribu sepuluh sen,sikit tu bai. tapi tak dapat gak,gua punye la tunggu call bakal2 majikan gua tu kan,tapi malangnya menunggu call tu ibarat menunggu batu batu di jalan raya mengucapkan kata rindu terhadap korang. Jadi gua mengambil langkah drastik dengan apply balik semula,gua down gaji tu sampai ringgit malaysia sembilan ratus, dalam hati gua,kalau tak dapat jugak samada gua ni bukan muke rezeki ataupun,majikan ni bakal berdepan dengan korupsi.hah gua dengan tangan kanan menyerahkan borg pekerjaan tu kat pembantu syarikat tu,sambil pembantu tu mengenyitkan mata kat gua,pehhh biadab gila gua katakan,mentang mentanglah gua solo sekarang, kemudian harinya,job gua melimpah ruah, ibarat hujan jatuh kebumi dengan lebat gila kaw kaw punye . . *ayat disebelah telah menunjukkan yg bob ni gagal dalam berperibahasa,tuiiih! ok kite lupekan sebentar sibedebah yg cube memberi kritikan menghina terhadap gua yg sememangnye lemah dalam mengarang ni,jadi sekarang gua amek tender2 *ayat macam dapat contract besar je, tender2 tu mksud gua kerje2 sampingan,gua dapat job catering and catering and . . *pehh,bob yg ni yg kau kata melimpah ruah tu. Diamlah, dol! kite hiraukan dol tu kejap,beliau memang suke mendengki dengan gua ni, jadi gua nak nyatakan kat sini kalau ade ape2 job silalah menginformkan kepada gua ye,gua perlukan sangat untuk mengisi masa lapang gua daripada melakukan perkara mungkar seperti bermain snuker,mesin kude,mesin itik ataupun bersabung ayam. pehh,korg nak ke gua jadi mcm tu,ish2 kesian gua, gua terpakse bersimpati terhadap diri sendiri kerana tiada org lain yg bersimpati terhadap gua, jadi gua cume ingin menyeru kepada sahabat2 gua supaya jangan lupe gosok gigi sebelum tidur. . orait. . .  assalamualaikum.

No comments:

Post a Comment