Saturday 26 November 2011

Maal Hijrah

                          sedang masyarakat yg tidak bertamadun berhibur diluar sana,sama ada dengan teman lelaki
                 bagi perempuan ataupun dengan teman wanita bagi lelaki ataupun lelaki dan lelaki(gay). kita
                 umat yang bertamadun umat islam yg gigih melakukan sehabis baik kebaikan bersabar untuk
                 mengecapi nikmat yg kekal iaitu akhirat kelak. Jadi apa isu yg gua ingin bangkitkan dalam
                 konteks maal hijrah ni? adakah isu yg gua nak bangkitkan ni ada kene mengene dengan isu2
                 semasa seperti AIM yg salah bg anugerah tu? ataupun adakah ada kene mengene dengan
                 perubahan cuaca di mexico?ataupun ada kene mengene dengan banjir di timur tanah air?
                 yang sangkaan korang meleset sama sekali. Terduduknya gua disini,yela gua kan tgh duduk gua
                 cakap duduk la,gua ingin menyembangkan tentang maal hijrah. Perubahan yg perlu gua buat
                 pada maal hijrah ni ialah daripada jahat kepada kurang jahat,ya. . mesti korang nak tanye kenapa
                 tak jadi baik terus? ni gua nak cakap, 1 lebih baik daripada 0 yang tiada apa apa. Jadi gua
                 nak berubah apa? bukan gua ni dah cukup baik ke? ye. . memang gua ni baik sebenarnya
                 cuma sesetengah masyarakat memandang gua dengan sebelah mata sahaja kadang2 tu sampai
                 taknak pandang amboi berlagaknya la jadi orang. Jadi gua telah bertekad untuk melakukan
                 tranformasi dalam diri gua. apa? korang nak tanya aku nak berubah jadi transformer ke? bukan
                 gua cuma nak menjadi yang lebih baik daripada yg terbaik,(pehhh. yeye la kau bob) ehh. . ye,gua
                 cuma ingin jadi baik seperti insan2 lain(lagi sekali ayat kau tak boleh blah bob) begitulah
                 setiap tahun gua akan menghadapi rintangan dan cabaran untuk mentranformasikan diri gua
                 jadi tahun ni gua akan menepis segala halangan dengan kaki gua,yela yg selalu menghalang
                 cita2 gua ialah,orang2 disekeliling jadi gua lepas ni akan menendang sahaja orang tu atau
                 memijak tengkuk beliau dengan kasut but pua chu kang yg ade paku kat tapak dia. gua turut
                 ingin mendoakan sahabat gua Amirul, taipjelah.blogspot.com yg telah mempromote gua punye
                 blog,gua nak doakan beliau supaya berubah dan mencapai cita2 beliau utk jadi seorang cikgu
                 beliau seorang yg berjiwa sensitif tetapi kreatif,korang try bace blog dia,idea2 kreatif telah
                 dicurahkan di blog beliau,kita lupakan sebentar kisah amirul kawan gua yg mengarut tu,jadi
                 gua nak cakap hijrah adalah sesuatu perkara indah jika pada jalan kebaikan. Jadi gua nak
                 cakap berhati2 apabila memasak takot kene minyak panas yg terpecik karang,dan berhati2
                 dengan anjing yg berkeliaran dikawasan rumah anda. assalamualaikum . .

No comments:

Post a Comment