Thursday 24 November 2011

aku,kau,gua,lu,saya,awak,i,you dan seerti dengannya ape beza ye?

                          
                                 orait , penulisan gua hari ni tertumpu kepada isu penggunaan panggilan
               seharian kita. Apa masalahnya dengan tajuk yg gua nak katakan ni?apa kene mengene dengan
               gambar yang gua letak ni? adakah gua ingin menceritakan kisah cinta spiderman ni dengan
               aunty jiran sebelah rumah korang. Di akhir penulisan gua,gua akan nyatakan sebabnya.
               Jadi bahasa panggilan apa yg korang selalu gunakan? macam gua,gua selalu pakai aku,kau
               tapi bila cakap dgn org tua gua hormat la . Jadi bahasa yg kita gunakan tak jadi masalah
               dalam kehidupan seharian,cuma perlu kene pada tempatnya, jangan pulak korang bergua lu
               dengan ustaz sebelah rumah korang. cuma gua nak nyatakan bahawa dalam penulisan gua
               gua suka menggunakan gua dan lu. sebabnya gu sendiri pun masih tak dapat mengenal pasti
               apa yang penting gua tak melanggar norma masyarakat dan akhirat. Jadi perkataan gua lu
               tu melambangkan sikap seseorang,lu rase gua macam mana? mesti tak dapat rasekan. macam
               mana nak rasa gua ni bukan makanan nak rasa2. jadi,korang jangan melemparkan perspektif
               negatif terhadap penulis blog seperti gua. gua ni sebenarnya baik walaupun setelah gua,buat post
               mortem kepada 1001 rakan2 gua menyatakan gua jahat. gua tetap berasa gua baik. baik macam 
               mana? gua ni baik-baik sayang? baik-baik bawak motor? bukan gua ni baik kot. gua pun tak pasti.
               yang penting sekali korang mesti ingat bahasa tak melambangkan sikap dan hati seseorang.
               macam gua,takkan gua nak pakai i,you dalam penulisan gua. geli bulu hidung gua membacanya
               aku dan kau,terlalu ramai yang menggunakan penulisan macam tu. jadi lebih baik gua menggunakan
               gaya bahasa gua sendiri. . dan gua nak nyatakan exam physic gua tadi bole tahan susah

1 comment: