Monday 16 April 2012

Ringgit,Rupiah,Dollar,Baht . . is about Money,Duit la beb!

          assalamualaikum . . . ohh,gua terase janggal kali ni,sebab sebelum ni gua tak pernah pun beri salam,cis teroknye gua ni . So gua kali ni mahu membincangkan topik berkenaan duit, hah sebelum tu lu orang mesti nak cakap gua nak mengarut kan? oppp. . sorry gua kali ni serius serius ayam nak membincangkan topik ni . "ahhh,kau bob serius serius ayam tu mengarut la tu namenye" .   ahhh.ni gua tak gemar ni,ehh lu jack kalau tak menyibuk time gua bagi intro tak boleh ke? maafkan gua,gua panas hati btol dengan jack ni,asik2 menyampuk . by the way he call me bob, okokokok. . kite teruskan perbincangan kite, berape ramai yang tahu tentang kepentingan duit?kalau lu orang tanye kawan lu orang,dorang mesti cakap macam ni, ehh pentinglah nak beli macam2, so jawapan2 begitu common.

          justeru,gua nak menghuraikan lebih mendalam tentang kelebihan tersendiri yang ada pada duit ni, hah gua nak tanye lu orang pernah beli kasut berjenama atau jenama entah ape2 tanpa perlu membayar menggunakan duit? ade takde? toksah bohong kata takde,so duit kelebihan pertama memudahkan,yela kalau lu orang pakai duit ringan sikit,cuba kalau sekarang lu orang kene beli barang bayar pakai perak ke emas gua rase lu orang kena bawak kehulu kehilir peti besi. so tu gua baru kenalkan tentang duit,kalau lu orang tanye adik lu orang umur 3 tahun pun dia tahu duit tu ape,adik gua lima tahun dah pandai shopping pakai kad kredit,haha acah mak labu! Jadi dari mana datangnye duit ni? adakah lu orang semai duit macam semai padi,pastu tunggu beberape bulan, lu orang dah boleh tuai duit tu? atau adakah lu orang dapat duit daripada kucing peliharaan lu orang? semua soalan tu kalau lu orang jawab ye,memang lu orang masih di alam fantasi sambil nyanyi2 lagu twinkle2 little star,pui!
    
        so duit ni kalau lu orang nak dapat lu orang perlu berusaha,seperti kerja . . so membe gua name beliau eka tanye gua macam mane nak dapat duit tanpa perlu kerja,merompak,meragut dan mencuri. gua jawab la mak bapak, so kalau mak bapak lu orang kaya duit kat dompet tak kurang dari 8ribu,lu orang bole mintak,tapi kalau sederhana ni,lu orang kerja la kalau sebab duit tu lu orang nak buat enjoy dengan rakan rakan, kalau taknak mintak mak bapak,lu orang meragut ke merompak,weh tu pun kerja jugak tau,tapi tula lu orang dapat duit haram la beb, kalau lu orang kerje dapat duit halal. tak caye lu orang amek not 50ringgit lu orang teliti betul2 ade tanda halal kat situ, selesai je lu orang tengok, tepuk dahi,amacam gua macam bohong je kan.
      
       hah,penting sangat ke duit ni? pehhh . . penting beb, ok gua tanye lu orang pernah tak?,tak keluarkan duit untuk sepanjang hidup lu orang bergelar remaja,ehh come on adik gua 5 tahun pun pandai beli barang padini tau, lu orang nak masuk toilet pun kene bayar 2ringgit beb,toilet kat KLCC pehh celake gua cakap kan, so topik ni gua macam malas nak kupas banyak sebab lu orang mesti dah tahu kan, tapi tula gua masih tergelak apabila membe gua eka tu tanye macam tu,ehh ape kejadahnye ingat lu boleh doa2 kat tuhan sebelum tido esok pagi tengok ade seribu kat sebelah bantal? pastu esok doa lagi dapat lagi, takde keuntungan yang datang tanpa usaha . lu orang berjudi pun satu usaha beb,hah untung2 dapat first prize. tapi tula gua cakap duit haram la kan,

        hah,bercerite tentang kerje gua baru je balik outstation,*ayat kene kaya sket, dari montkiara,hah tu name dia cari duit,hah gua nak duit gua kerje beb,takkan nak mintak mak bapak pulak,tapi nanti gua nak belajar mak bapak gak yang support,yela tu namenye tanggungjawab memberi pendidikan kepada anak2,sebagai anak turut la perintah ibubapa ye,hah dah masuk perenggan ke berape ni lu orang perasan tak jack tak menyampuk,hah kalau lu orang nak tahu gua baru je ikat jack, ni tengah berusaha melepaskan diri,pehhh padan muka lu jack,lu biadab sangat gua baru nak intro lu nak menyampuk .

       so credit to eka,sebab tengah2 beliau tanye gua macam mana nak dapat duit tu,beliau sempat bagi cadangan bincangkan topik duit dalam blog gua,but kenape tak lu je bincangkan isu ni dalam blog lu eka??? anehhhhh . . . .  bagi gua duit ni penting untuk gua,sebab gua nak kawen. . . . ohh,damn teringat kat beliau lagi . fu . . haihhh

No comments:

Post a Comment