Wednesday 28 March 2012

akal vs pedang

           huh! sekian lame gua menyepikan diri di dalam gua di utara zimbabwe akhirnye gua telah mendapat wahyu, oppp!! " abah kau wahyu agak2 sket mazhab mane kau belajar ni " maafkan gua john,gua tak mahir berintrodaksi. Jadi gua telah mendapat idea, topik yang gua nak bincangkan mase gua bertafakur di dalam gua tu ialah, senjata paling tajam ialah akal bukan pedang? jadi ape yang gua nak sembangkan ialah, actually lebih kepada perbincangan ye adik2,

 
        lu orang pernah dengar atau terbace tak tentang topik yang gua sedang bangkitkan ni,bangkitnye topik gua ni ibarat bangkitnye mumia di dalam pyramid,"amboi . . bahasa"  kenape dengan bahasa gua??? lempang tahulah kau jack. ok kita hiraukan jack sebentar memandangkan beliau ni bersifat kecelakaan lebih daripada kemuliaan jadi kita pulaukan dia. Gua tak dapat nak hadam ape maksud tersirat yang diutarakan oleh ahli falsafah mane tah ceruk dia dapat sentences tu, jadi gua nak kuatkan hujah gua dalam topik ni begini,kalau betol akal lu lebih tajam daripada pedang meh tikam gua pakai akal tengok ape jadi gua tikam lu pakai pisau je tengok ape jadi . hah kalau nak tahu ce lu orang try kat kawan2 lu orang,siapa yang rase2 taknak maut dulu amek gua punye idea pakai pisau,

      so, sape yang tak paham maksud kata kata pujangga ni akan cuba berbahas ye tak,macam gua la. gua ni pantang sikit ade ayat macam ni je mesti gua bahan punye, maksud sebenar kata kata puitis ni ialah akal manusia yang waras lebih tajam berbanding pedang,kerana cube lu orang bayangkan,kalau ade orang nak tikam lu orang gune pedang,dengan akal lu orang,lu orang mesti dah lari kan, tapi gua tak kalau gua gua naik motor,lari penat . so tu dah membuktikan akal lu orang lebih tajam daripada pedang, yela tajam mane pun pedang pedang tu still takkan bergerak tanpa akal manusia yang suke membinase, btolkan gua kalau gua salah?

       oleh itu, akal yang dianugerahkan oleh tuhan kita harus manfaatkan dengan perkare yang mulia dan bersifat melindungi, ehh kalau gua jahat dengan akal gua ni gua boleh jatuhkan tahta prime minister of malaysia tahu tak,lu orang mesti tak percaye kan,yela gua pun tak percaye yang gua boleh jatuhkan beliau,yela sape la gua nak dibandingkan dengan beliau yang sememangnye glamour,gua ni hanye pembancuh kopi di salah sebuah francais terkemuke di malaysia je,

          setelah panjang lebar cukup gua bercerite gua nak bagitahu sket yang gua telah jatuh cinta, " macam bongok je kau ni bob takde kene mengene pun "   diamlah jack . . sibuk je,sukahati gua la nak cakap ape,ni blog gua,lu tu hanye watak yang gua jadikan je, "so lu boleh matikan watak gua kan,yela lu yang kawal gua" ehh. . melawan pulak dia, damn you jack! cukup gua tetap cintakan beliau,beliau ialah merah,gua yang saje bagi name merah,name beliau suare beliau sweet, " entah2 beliau tu pun lu yang wujudkan sendiri wataknye" ehh,diam ni btol2 wujud la bingai,i love red she love red,emm maybe . . ngaaaaaa

          time ni,bukan gua gunekan akal gua untuk menaip tapi tangan gua yang bergerak sendiri diiringi hati gua yang inginkan dikasihi .errrrrr. . . kenape macam jiwang je ayat gua ni? " bukan macam, memang pon!" lagi sekali jack gua cakap jangan kacau gua sedang bermutasi ni .

No comments:

Post a Comment