Sunday 20 November 2011

Menjawab Paper Agama Islam memerlukan Pengetahuan Tentang Islam jika Islam

          Bermulanya jam 8 pagi,gua telah bersabar dari malam sebelumya untuk menjawab paper agama islam ini, dengan sedikit sentuhan gua,gua telah berjaya menjawab paper agama islam ini dengan tangan kanan,sebab gua ni tulis tangan kanan.Jadi gua menumpukan seluruh tenaga dalaman untuk menjawab paper ini,dengan sedikit rasa cemas gua telah terlupa apa jenis binatang ternakan,cis. Takpe gua relax,sambil ditemani angin sepoi sepoi bahasa arab,sebab gua jawab agama kan,jadi bahasa arab telah menjadi pilihan.
                      Gua fikir,punye fikir pehhhh,gua dapat jawab akhirnya tetapi gua tak yakin boleh dapat A campur bak kata mak kandung gua,mak tiri gua tak cakap apa apa,sebab gua mana ada mak tiri ye tak. PUKUL 11.15 gua kene jawab kertas agama yg kedua pulak,al-quran dan hadis,apabila gua bukak soalan membuatkan gua mengucap buat kali kedua untuk hari ni, kenape bukan kali pertama?sebab kali pertama untuk harini gua mengucap masa solat subuh pagi tadi.Penulisan gua dalam blog ni bukan untuk menceritakan kebaikan gua tetapi gua nak menceritan tentang kesengsaraan gua sebagai seorang pelajar sekolah menengah di salah sebuah sekolah di kapar,klang dan negerinya jauhhh. . tiada dalam peta. Nampaknya lagi sekali gua terpesong daripada subjek utama. Jadi,kertas agama ygg kedua tu tadi gua tak dapat cari apa maksud ayat yang bergaris,yela bahasa arabkan,gua telah tinggalkan bahasa arab since darjah 6 lagi so gua terpakse menggunakan ilmu dalaman gua untuk mencari makna tersebut,gua pejamkan mata dan letak kepala di ats meja dlm beberapa minit,justeru gua dapat maknanya,tapi gua yakin salah.tapi kenapa gua tulis jugak? kerana gua taknak tambah dosa dengan membazir tempat kosong.
                               akhir kata dari gua,selamat memulakan hari anda dengan langkah kanan,sebab terok sangat kalau korang memulakan langkah kiri,bagi yang naik kereta di tempat duduk penumpang hadapan.
                            assalamualaikum, . .

No comments:

Post a Comment